pondělí 23. dubna 2012

Věty mého srdce (1)

Jak jste si mohli všimnout, meme příspěvky jsem značně omezila a původně jsem měla v plánu už si ani žádné další nepřidávat, ale před nějakou dobou mě zaujalo meme Věty mého srdce na webu u Ettëley, a tak jsem si řekla, že občas do tohoto meme (jelikož nemusí být pravidelné) také přispěji svým článkem. Úkol je jednoduchý - jde o to, vybrat z libovolné knihy nějakou část (nezáleží na tom, zda celý odstavec, nebo více či jednu větu), která mě nějakým způsobem zaujala.

Pro dnešek jsem si vybrala věty z knihy Hra o trůny od spisovatele George R.R. Martina. Je to úryvek rozhovoru Eddarda Starka s jeho synem Branem.

Robb říká, že ten muž přijal smrt statečně, ale Jon tvrdí, že měl strach.“
„Co si myslíš ty?“ zeptal se jeho otec. 
Bran se zamyslel. „Může člověk vůbec být statečný, když má z něčeho strach?“
„To je jediná chvíle, kdy může být statečný, odvětil jeho otec. 

Proč jsem si tuto část vybrala: Tenhle úryvek se mi hrozně líbí. Ani přesně nedokážu říct proč, prostě na mě zapůsobila pravda těch slov. Autor takovými působivými pasážemi opravdu netroškaří a jde vidět, že to se slovy umí. Pokud se chcete přesvědčit, můžete se podívat na goodreads, kde jsem některé své oblíbené citáty přidávala.

Žádné komentáře:

Okomentovat