sobota 25. ledna 2014

Zaujalo mě #2

Barva mléka je drobný literární skvost těžící z nejlepší tradice anglického realistického románu. Mary, jejíž vlasy mají barvu mléka, je svéhlavá a prostořeká patnáctiletá dívka, jež tráví dny tvrdou prací na rodném statku. Úmorná dřina, ze které se skládá život na anglickém venkově v roce 1831, kde se její příběh odehrává, ovlivňuje i vztahy v rodině. Když ji otec "prodá" do služby na faru, její život se změní... A nikoli nutně k lepšímu. Výjimečná kniha z časů, kdy číst a psát mohlo být výsadou.

No, vypadá to víc než zajímavě... já mám navíc historické romány moc ráda, takže doufám, že se k této knize dostanu co nejdřív. Tipuji to na historickou oddychovku a doufám, že se mi bude líbit.


Achilleova píseň
Řecko v časech hrdinů. Patroklos, nešikovný mladý princ, byl vyhoštěn do království Fthie, kde žije přehlížen ve stínu krále Pelea a jeho zlatovlasého syna Achillea. Achilleus, „nejlepší ze všech Řeků“, je vším, čím Patroklos není — silný, krásný, syn bohyně —, a jejich cesty se nikdy neměly zkřížit. Jednoho dne ho však Achilleus vezme pod svou ochranu a brzy se z nich stanou přátelé. Vzdělávají se v umění války a medicíny a z jejich pouta vznikne něco mnohem hlubšího — k nelibosti Achilleovy matky Thetidy, kruté mořské nymfy.
Když přijde zpráva, že byla unesena Helena Spartská, jsou řečtí muži vyzváni, aby šli do války proti Troji. Achilleus se připojí sveden příslibem slavného osudu. Patroklos, zmítaný láskou a strachem o svého přítele, následuje Achillea do války, aniž tuší, jak krutá zkouška je čeká.
Toto dojemné a originální ztvárnění trojské války je zničujícím příběhem lásky a soupeření mezi bohy a lidmi. Hlavní zápas se však odehrává mezi nelítostnou ctižádostí a touhou lidského srdce po míru.

Novinka nakladatelství Host. Tato kniha mě v první řadě zaujala svým názvem a také svou obálkou. Mně totiž historie starověkého Řecka hrozně baví a děj této knihy se odehrává na pozadí trojské války. Hlavními hrdiny jsou navíc bájný řecký hrdina Achilles a jeho přítel a údajný milenec Patroklos.... jsem na to ohromně zvědavá a těším se, protože jsem zatím na žádnou jinou knihu s podobnou tématikou nenarazila.


Legenda o Brokenu
Před léty došlo k objevení rukopisu „Legenda o Brokenu“, o němž se již delší dobu tušilo, že existuje. Ten líčí osudy bohatého opevněného města, kde panuje pořádek nastolený ostřím meče – byť v celé říši tajné kliky snují intriky na jeho ovládnutí. Za žulovými hradbami města, v divočině Davonského lesa bojuje o přežití vynalézavý kmen vyděděnců známých jako Banové. Cesty obránců Brokenu i těch, kdo usilují o jeho dobytí, se s každým dějovým zvratem protínají: Sixtus Arnem, vznešený a lidmi v úctě chovaný velitel královského vojska, bojuje se svým svědomím a také s novými povinnostmi, které před něj staví zvěsti o válce, k níž se schyluje. Lord Baster-kin, nejvyšší představený Kupecké rady, usiluje o to, aby jeho království neztratilo lesk a slávu, byť sám sní pokřivený sen o vlastní moci. A Círa, nadaná stopařka kmene Banů, se vydává na dobrodružnou pouť, aby zachránila svůj lid. Cestou jí pomáhá věhlasný myslitel a filozof Kalifestros. Všichni společně pak doufají, že se jim podaří vykonat ničivou pomstu na Brokenu, vyústící v den zúčtování, kdy vznešené hradby navždy podlehnou vítězství vědy nad pověrou.
Dlouho očekávaná kniha Caleba Carra, která bere dech a je neodolatelně čtivá, je napěchovaná akcí a přináší plejádu postav, jejichž příběh se odvíjí na pozadí předstředověkého střetu kultur – při kterém staří bohové bojují s novými, věda popírá všechny předpoklady a ctnost získává mnoho podob.
Legenda Brokenu, plná dobrodružství a vypravěčské invence, je nevšední a dokonale podmanivé mistrovské dílo.

Další historický román, nemůžu si pomoct, ale mě ty historické romány strašně baví. :D Anotace zní prostě skvěle a myslím, že kniha stojí za pozornost.

4 komentáře:

  1. Tak tenhle seznam vypadá skvěle :) Mám taky ráda historické romány a slyšela jsem jen o Barvě mléka, takže děkuji moc za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám teď těch historických románů na to-read listu strašně moc, ale tyhle jsou jedny z těch, které mně upoutaly nejvíc. Zvlášť na tu Achilleovu píseň jsem hodně zvědavá. Je toho tolik, že ani nevím, s čím začít... :D ale nestěžuju si. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na Barvu mléka a Achilleovu píseň si brousím drápky. Zatím ale doufám, že je dostanu jako dáreček k svátku :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, Barva mléka a Legenda o Brokenu zní úzasně! :O Achjo, chci si přečíst tolik knih a není čas. :D Barvu mléka si ale přečtu 100%, jen co si čas udělám :D

    OdpovědětVymazat