neděle 31. ledna 2016

Nejočekávanější knihy roku 2016

Tento článek bude o knihách, které v letošním roce vyjdou v českém překladu, a o nichž s jistotou vím, že je chci mít ve své knihovně. Tak nějak jsem si všimla, že některé z plánovaných knih na tento rok jsou pro mě naprostý must-have a nemůžu se dočkat jejich vydání. Ve výběru zatím suverénně vyhrává nakladatelství CooBoo, které za vydání některých kousků budu navždy milovat. Jsem si jistá, že – kromě zmíněných knih – si pro nás letos připraví ještě spoustu jiných skvělých titulů, o kterých zatím ještě nevíme.

http://nakladatelstvi.hostbrno.cz/w/278/img/catalog/img/1108.jpgTakže, jako první je jedna z těch úplně nejnejnejočekávanějších (level těšení 248158451, ehm), Jiskra v popelu od Saaby Tahir. A čím mě přesvědčila k takovému nadšení? Co je na ní tak úžasného? Všechno. Totiž, to vlastně teprve zjistím, ale jinak – je naprosto dokonalá už od pohledu. Trochu mě mrzí, že nakladatelství Host neponechalo originální obálku, protože… panebože. To je jedna z nejkrásnějších obálek, jaké jsem viděla. Nicméně ta česká vypadá taky krásně a velmi propracovaně. Ostatně, Host má všechny knihy skvěle zpracované po všech stránkách. Navíc se kniha těší spektakulárnímu hodnocení na goodreads a má epickou anotaci. Za mě je toto must-have číslo 1 v letošním roce.
Vychází 29.1. v nakladatelství Host

http://d.gr-assets.com/books/1437084512l/25614492.jpgDalší kniha, jejíž plánované datum vydání se mi zdá sakra vzdálené (a asi nevydržím čekat na překlad a pustím se do originálu), je kniha od autorky mé nejoblíbenější knihy. Vlastně i ta autorka je nejspíš má nejoblíbenější. Prostě vím, že cokoliv napíše, bude stát za to. Dámy a pánové – Salt to the Sea. Jak já se na to těším. Víc než na kteroukoli jinou knihu, která se objeví v tomto článku (tak teď kecám, protože na všechny knihy se těším stejně, no možná ne úplně stejně, ale tahle je určitě v top trojce). Je to příběh z války, příběh o nepříliš diskutované, ale tragické události a jak Ruta Sepetys předvedla v knize V šedých tónech, psát young adult z válečného období zkrátka umí. 
Vychází 30.6. v nakladatelství CooBoo

http://www.martinus.cz/data/tovar/_l/199/l199670.jpgThe Prisoner of Night and Fog jest další knihou, kterou si stoprocentně pořídím a na jejíž vydání nebudu muset čekat tak mučivě dlouho jako na Salt to the Sea. Jedná se o jednu z knih z dílny CooBoo a už je známý i český název a obálka. V obou případech preferuji originál. Tedy, u názvu je to prostě proto, že mi angličtina, tak jako v mnoha jiných případech, zní lépe a originální obálka je asi tisíckrát hezčí než česká, ale víte co? Nebudu mrčet, protože já jsem tak šťastná, že zrovna tato kniha vyjde v češtině, že je mi vlastně docela jedno, s jakou obálkou.
Vězeň noci a mlhy vypráví příběh dívky, která se zamiluje do židovského novináře. Situaci ovšem komplikuje fakt, že je vychovávána v silně antisemitském prostředí a je neteří Adolfa Hitlera. Ano, toto je naprostá nezbytnost do mojí knihovny. 
Vychází 21.3. v nakladatelství CooBoo

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/5d/d8/d2/5dd8d247d74a439245ca612acbaee1b7.jpgA protože CooBoo se svým výběrem válí, mám tu další kousek z jejich produkce, a to Rose under Fire od Elizabeth Wein. Mnoha čtenářům se tato autorka vryla do paměti díky knize Krycí jméno Verity, kterou CooBoo vydalo na podzim 2015. Mě se Verity opravdu líbila, i když jsem z toho nebyla tak úplně u vytržení jako někteří jiní čtenáři. Každopádně, ten příběh je geniální a promyšlený a dojemný a já si musím přečíst další knihu od této autorky. RuF s příběhem Verity nijak nesouvisí, kromě toho, že se také odehrává za 2. světové války. Jsou zde jiné postavy a podle prostředí, v němž se děj odehrává, hádám, že bude ještě víc zdrcující. 
Vychází 20.3. v nakladatelství CooBoo

http://d.gr-assets.com/books/1417956963l/18798983.jpgDalší kniha – nečekaně opět od CooBoo – má hodně, opravdu hodně zajímavou anotaci. Vlastně jsem se o této knize dozvěděla od zahraničních booktuberů, kteří o ní celkem dost mluví, hlavně v pozitivech a díky tomu se na její vydání těším o to víc. The Wrath and the Dawn by mělo vyjít už koncem března!
Vychází 30.3. v nakladatelství CooBoo

http://d.gr-assets.com/books/1417961340l/16096824.jpgDočkáme se (jen pro informaci – opět díky CooBoo) i překladu knihy A Court of Thorns and Roses, od autorky Skleněného trůnu, který se těší oblibě nejen v zahraničí, ale myslím, že sklidil vcelku slušný úspěch i u nás. Toto je jedna z velmi oblíbených knih mojí nejoblíbenější americké booktuberky a ona má na knihy fakt dobrý vkus… já navíc miluju re-tellingy klasických pohádek (ano, Měsíční kroniky jsou perfection) a v tomto případě by se mělo jednat o koncept Krásky a zvířete, což je jedna z mých all-time favorite pohádek. Není nad čím váhat. 
Vychází v nakladatelství CooBoo, datum zatím neupřesněno

http://ecx.images-amazon.com/images/I/515p3OrN1KL._SY344_BO1,204,203,200_.jpgSvůj seznam zakončím Knihou (to by nikdo nečekal, že? :D). Píšu Knihou s velkým K, protože nevím, jak jinak vyjádřit, jak moc se na ni těším (toto je ta třetí v top trojce nejočekávanějších, kdyby to někoho zajímalo). To jsem si tak jednou z dlouhé chvíle prohlížela ediční plán Arga - ani nevím, jak se to stalo… já normálně ediční plány nakladatelství vůbec nezkoumám (chyba!). A co tam nevidím? The Nightingale! Moje reakce byla asi taková:

http://media4.onsugar.com/files/2013/11/07/831/n/1922398/526beab308e66535_43.gif
Ještě před tímto zjištěním jsem přemýšlela, že si ji nejspíš pořídím v angličtině, protože: zaprvé – druhá světová (možná už jste postřehli mou menší obsesi knihami z této doby) a zadruhé: 4.53 při 114,743 hodnoceních na goodreads. Dostala mě už jen taková ta věc nad anotací skládající se z pouhých dvou vět. No a přečtení celé anotace mě dorazilo a já vím, že tohle bude něco pro mě.
Vychází 30.6. v nakladatelství Argo

Těch knih je samozřejmě víc. Napsala jsem něco jen k těm, na které se těším úplně nejvíc a vím o jejich vydání. Jen pro úplnost přidám ještě (tentokrát bez obkecávání) pár titulů, které si s největší pravděpodobností pořídím nebo které mě přinejmenším zaujaly:

Kázání ohně - již vyšlo v nakladatelství Yoli
Odvrácená tvář lásky - vychází 15.2. v nakladatelství Yoli
Uvnitř mé hlavy - vychází 16.3. v nakladatelství Yoli
Walk on Earth a Stranger - vychází 30.3.v nakladatelství CooBoo 
Off the Page - vychází 30.4. v nakladatelství CooBoo
Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - vychází v září v nakladatelství Yoli

Žádné komentáře:

Okomentovat