úterý 27. března 2012

Hunger games: můj názor na film

Když už jsem všude referovala o tom, jak se na film těším a jak jsem na něj zvědavá, myslím, že kratší článek, ve kterém bych shrnula své pocity a dojmy nebude nikomu vadit. :)

Začala bych tím, jak výborně se s tím tvůrci vypořádali. Věřím totiž, že není jednoduché převést na plátno tak oblíbenou knihu a naplnit očekávání všech fanoušků. To prostě není možné, ale podle mého odvedli všichni, kteří se na tomto filmu podíleli vynikající práci. Maskéři, kostyméři, kameramani, režisér, herci... zkrátka všichni. Musím přiznat, že největší strach jsem měla ze scénáře, protože u toho téměř pokaždé nastane kámen úrazu, jedná-li se o filmové adaptace knih. I přes nějkteré přidané scény a vymyšlené dialogy, které v knize vůbec nebyly se mi film líbil. Oceňuji, že se filmaři drželi knižní předlohy co nejvíce to šlo, musím říct, že nechápu lidi, kteří si stěžují na drobné změny (samozřejmě teď nechci nikoho odsuzovat), ale určitě byste si měli uvědomit, že se to do toho filmu všechno nacpat nedá a to, že si pár scén upravili k obrazu svému, s tím už prostě nic nenaděláme...

A protože už mě nebaví psát (=D (Big Grin)), shrnu to všechno do několika bodů...
Herecký výkon Jennifer Lawrence as Katniss byl brilantní! Zahrála ji opravdu skvěle a jen těžko si umím představit, že by tuto postavu jakákoli jiná herečka ztvárnila lépe. 
CAPITOL! Úplně jiné, než jaké jsem si to představovala, ale úžasné, dechberoucí, a... prostě dokonalé. Ten kontrast mezi ním 12. krajem byl nepřehlédnutelný, přesně jak jsem chtěla.
Co se týče dvou hlavním mužským postav, Peety a Galea - no, už od samého začátku mám radši Peetu (mimochodem Joshova verze Peety byla stejně skvělá a bylo vidět, že má tu postavu důkladně nastudovanou). Gale (žádný Hurikán, prosím!!) ten ve filmu moc prostoru neměl, ale Liam byl myslím do této role dobrou volbou.
Nemůžu soudit, jak je film srozumitelný pro nečtenáře knihy (mamku, které jsem necelý příběh několikrát převyprávěla nepočítám, takže jsem se jí ani neptala), ale myslím si, že to udělali, jak nejlépe mohli a i nečtenář by měl děj bez problémů pochopit.
Pro mě velkým překvapením byla postava Cata, kterého hrál Alexander Ludwig. Přišlo mi, jako by se pro tuto roli narodil a nikdy by mě nenapadlo, že mi bude více líto smrti Cata, než-li Rue, a to právě díky jeho dokonalému hereckému umu. :D

závěr:
Kdyby se mě někdo zeptal, co mi na filmu vadilo a co se mi naopak líbilo ze všeho nejvíc, přiznám se, že nevím, jak odpovědět. Nerada "kouskuju" na části (jestli mi rozumíte). Beru film jako celek a nerýpu do této a tamté scény, že se nepovedla, nebo že tam vůbec být neměla. Každý máme jinou představivost, očekávání, rozdílné názory... tak to prostě chodí. A já si myslím, že Hunger games patří zrovna do kategorie velice povedených filmů, natočených podle knižní předlohy. Je mi jedno, jestli to s toutou sérií dopadne jako s Twilight ságou (i když upřímně doufám, že ne), pro mě je důležité, že se jedna z (dalších) mých nejoblíbenějších knih dočkala filmového zpracování, a že mě nezklamalo.

May the odds be ever in your favor!

4 komentáře:

  1. Super příspěvek! Jsem ráda, že se HG líbily! Máme na to velmi podobný názor :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Další zajímavý názor, všude čtu něco jiného a tak jsem zvědavá, snad už se na něj brzo dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem celkově s filmem byla spokojená :) Po dlouhé době jsem taky spokojená i s výběrem herců a jejich výkonem. Peeta je moje nejoblíběnější postava z celé série a Josh se pro tu roli narodil. Zbožňuju to :D
    Jinak máš super web, narazila jsem tady na spoustu dobrejch knížek, takže se určitě ještě vrátim. /omg, už začínam mít depku z toho, jak mam dlouhej to-read list :D/

    OdpovědětVymazat
  4. Můžu Ti porovnat jak působí film na nečtenáře knihy a jak pak je jiná kniha, protože jsem viděla nejdřív film a až potom četla knihu. Film působí velice dobře, vtáhne do děje, ale v čem má člověk trochu zmatek je úloha Peety. Z filmu vůbec není poznat, že jí Peeta zachránil život a to se týká jak scény s chlebem, tak té, kdy křičí na Katniss aby utekla. Jinak jsem měla z knihy i z filmu celkem stejné pocity. Děj je dobře vysvětlený, vztahy mezi postavami jsem taky pochopila z filmu stejně jako z knihy. Katniss je ve filmu milejší a emancipovanější, Peeta nemá tolik prostoru aby se projevila jeho schopnost hrát na diváky ani pomoc Ketniss, nepůsobí tolik jako rovnocenný partner, což v knize je, možná "milostná" linka s Galem je myslím zbytečně zdůrazňěná.

    OdpovědětVymazat