neděle 22. července 2012

The Amazing Spider-man

Znáte ten pocit, když přijedete z kina a potřebujete se pořádně vykecat? Já vám ho s radostí připomenu.
Takže, včera jsem byla na nejnovější verzi Spider-mana a musím se s vámi podělit o všechny mé dojmy a pocity. Nejsem sice skalní fanoušek komiksových hrdinů, ale Spidermanovi přesto opravdu hodně fandím. On jediný ze superhrdinů od Marvel mi nějakým způsobem dokázal přirůst k srdci.
***
Raimiho filmovou verzi z roku 2002 jsem viděla už jako malá a pamatuji si, že mě příběh Petera Parkera už tehdy hodně oslovil. Všechny díly jsem viděla nesčetněkrát a vždy se na ně ráda podívám znovu. Nedávno jsem zjistila, že do českých kin míří nějaký nový Spider-man a byla jsem na něj především strašně zvědavá, protože přeci jen filmy s Tobeym Maguirem v hlavní roli jsou už poněkud starší, prvnímu dílu je letos deset let.

Od nového Spider-mana jsem toho moc neočekávala, snad jen lepší efekty a větší věrnost komiksové předloze, kterou jsem stejně nečetla. Je lepší nemít žádná velká očekávání, protože o to víc si to potom užijete, a teď nemluvím o ničem konkrétním. Tak to prostě funguje a včerejšek nebyl výjimkou. Ano, bylo to skvělé a je mi vcelku jedno, že možná jsou všechna tato slova důsledkem prvotního nadšení, které ze mně stále ještě neopadlo. Prostě se mi to líbilo a . si každý říká co chce, ale podle mně se s tím tvůrci vypořádali skvěle a pevně doufám, že tržby budou dostačující na natočení dalšího dílu.

Plusy + :
• sympatičtější herci
• lepší efekty - to je ale pochopitelné, rozhodně si nemůžu stěžovat na triky z Raimovek.
• více humoru - ach Andrew! :D Tleskám ti, zahráls to opravdu skvěle.
• nevím, jestli v souvislosti s tímto filmem mohu použít slovo reálnější, ale vy určitě víte, jak to myslím, že.

Mínusy - :
• 137 minut je pro takový film příliš krátká doba.


Spider-man je neobyčejný příběh, který ve mně nejspíš už navždycky zůstane. A třebaže se někomu zdá, že je to jen pro malé děti - není. Protože to je film, ve kterým si každý najde své. Pro ty menší, kteří touží být jednoho dne taky tak silní, je to jen daleko skutečnější a obdivuhodnější. V kině seděl kousek ode mně řekla bych asi tak sedmiletý kluk a hltal naprosto všechno, co se ve filmu odehrálo, zvlášť ty akčnější scény. Až jsem se divila, že nepřepadl na sedadlo před sebou. :D Řekla bych, že hodně dětí, obzvlášť malí kluci se v něm vidí. Podle mně mají dobrý vzor. I když z newyorských mrakodrapů bych skákat rozhodně nezkoušela!

Aktualizace (28. července): Neodolala jsem a zašla si na to znovu. Tentokrát na 3D a vůbec nelituji, že jsem si návštěvu stejného filmu zopakovala. Byl to parádní zážitek a pravdou je, že na filmy, které se vám opravdu líbily se vyplatí zajít 2×. Za sebe můžu říct, že na podruhé jsem si to užila více. No, aby už byl druhý díl! :-)

P.S.: Myslela jsem si, že pro mě bude Spider-man už vždycky Tobey Maguire, ale spletla jsem se...

  
Moje hodnocení filmu: 98%

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Thriller
USA, 2012, 137 min
Režie: Marc Webb
Hudba: James Horner
Hrají: Andrew Garfield, Emma Stone, Rhys Ifans, Sally Field, Martin Sheen, Denis Leary, C. Thomas Howell, Chris Zylka, Stan Lee, Irrfan Khan, Kelsey Chow, Michael Massee, Michael Papajohn, Skyler Gisondo, Embeth Davidtz, Campbell Scott


zdroje: weheartit.com, csfd.cz

7 komentářů:

  1. Jsem ráda že se líbilo, taky se chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jill: Přemýšlím, že si na to zajdu ještě jednou. Tentokrát ve 3D, to totiž musí být úžasný zážitek. :) Užij si to, a pak mi napiš, anebo alespoň udělej krátký informativní článek, jak se ti to líbilo!

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, ten dokument jsem viděla a pochybuju, že by se nějací dva lidé přes noc domlouvali kde mají to pole udusat. Taky nevěřím v takové ty velké hlavy a oči, malá tělíčka... To je nesmysl. Ale něco ve vesmíru určitě je. Konec konců, můj táta i já si myslím, že je vesmírů víc a jsou uzavřené v nějaké kouli. A v každém tom vesmíru musí být nějaká forma života. A ten střed země? Sakra, to nedokážu povědět, co si myslím... Jedna moje část říká, že možná ano a ta druhá že ne. Možná to časem dokážu u sebe nějak určit. :D

    OdpovědětVymazat
  4. To se ti vážně tak líbil? Hm, asi na to budu muset skočit taky. Říkala jsem si, že když už jsem viděla toho starého Spidermana, že už mě nic nepřekvapí, ale tvé hodnocení filmu mě dost navnadilo :D ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Haiska: Ono je to jiné, než ty staré filmy. Komiks jsem sice nečetla, ale každý říká, že je to mnohem věrnější předloze a celkově lépe provedené, s čímž musím souhlasit. Navíc, Andrew se mi jako Peter Parker líbí mnohem víc než Tobey, a jeho humor je skvělý, docela jsem se nasmála. :D Pokud máš Spider-mana alespoň trošku v oblibě, tak si myslím, že nebudeš zklamaná. Já ten příběh miluju (to je asi očividné, že) a jsem hodně zvědavá na další díl. Být tebou, tak bych neváhala a zašla bych na to... tedy, pokud nemáš radši Batmana. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Na novém Spidermanovi jsem byla asi před třemi týdny a neříkám, že se mi to nelíbilo, ale první verze je prostě první verze a má chyba byla, že jsem obě verze porovnávala. Humor byl v téhle opravdu lepší, ale vytáčelo mě to udlátko, který se Peter přidělal na ruku :D Tohle mě nejvíce iritovalo a opravdu jsem to celý film nemohla překousnout :D Navíc, Gwen, která měla být původně Mary-Jane... No prostě, zlatá Mary-Jane :D

    OdpovědětVymazat
  7. Dragonfly: Jasně, původní je původní, ale někdy se prostě zadaří ještě víc. Ehm... tím udlátek myslíš tu věc na tu pavučinu? :D A Gwen, já někde četla, že v komikse je opravdu Gwen a žádná Mary-Jane. Musím ale říct, že Emmu Stone mám radši než Kirsten Dunst.

    OdpovědětVymazat