neděle 11. listopadu 2012

Knižní zpověď: Knihy po smrti

Před nějakou dobu se na knižních blozích objevil řetězák, tedy osmidílná knižní zpověď. Zaujalo mě to, protože ráda vyplňuji různé dotazníky, takže jsem se také rozhodla zapojit. Autorkou je Fanta.

Zdědili jste po někom nějaké knihy?
Ano. Není jich moc, ale po prababičce mám například knihu Život po životě, ve slovenštině. 

Když zemřel váš známý, mohli jste si vzít knihy, které jste sami chtěli?
Ne, protože nevím o nikom, kdo by měl knihy...

Dostal někdo jiný jeho knihy?
Pokud nějaké měl, tak si je asi někdo vzal, no.

Pokud nikdo nechtěl knihy, kam jste je dali?
Ježíš, to nevím. :D

Našli jste v nějaké knize nějakou památku? Tajný dopis, podpis majitele, usušenou květinu, ...
Ne.

Jak to na vás zapůsobilo?
---

Měli by se knihy předávat z generace na generaci, bez odložení do antikvariátu?
Já jsem rozhodně pro. Mám ráda staré knihy, i když většinou nejsou zrovna v luxusním stavu.

Proč ano/ ne?
Hm, tak třeba proto, že ty starší knihy mají o něco větší hodnotu, než ty nové (nemyslím peněžní :D). A taky je zajímavé číst to, co četli naši předci. :)

Co si myslíte o dávání knih do antikvariátu?
V antikvariátu se mi občas poštěstí najít skvělé knihy, které jsou v normálním knihkupectví těžko k sehnání. Pokud někdo knížku nechce a neví co s ní, tak je antikvariát podle mně správná volba.

Necháváte v knihách nějaké "poznámky" pro další generaci?
Ne! Do knih zásadně nic nepíšu.

Myslíte, že by se měli nechávat? Třeba váš podpis, věnování, ...
Když knížku věnujete darem, proč ne. Ale když si ji koupíte pro sebe, tak proč tam něco psát?

Kdybyste vy sami zemřeli, komu byste odkázali vaše knihy?
Jak to mám teď sakra vědět? :D

Pokud víte, že by je nikdo nechtěl, co byste chtěli aby s nimi udělali?
Knihovna...

Smířili byste se s tím, pokud by je vaši potomci vyházeli?
 No, myslím, že v tu dobu by mi to už asi bylo jedno.

Chtěla bys být pohřbena s knihami? Krapet divná otázka, ale když už se tam dávají šaty, kytky... proč ne knihy?
Ne. Nechci mít hrob.

Myslíš, že dnešní zpověď byla normální?
Vážně mám odpovědět? :D

Žádné komentáře:

Okomentovat