Město ze skla - Cassandra Clare (recenze)

Série: The Mortal Instruments
Díl: třětí
Originální název: City of Glass
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2010

Anotace:
Aby Clary zachránila život své matce, musí se vydat do Skleněného Města, dávného domova všech lovců stínů, přestože vstup do města bez povolení je proti Zákonu a porušení Zákona se trestá i smrtí. A aby toho nebylo málo, dozví se, že Jace ji ve městě nechce a Simona uvrhli lovci stínů do vězení, jelikož jim upír, kterému neublíží sluneční světlo, připadá krajně podezřelý.
Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Dokáží však podsvěťané a lovci stínů zapomenout na vzájemnou nenávist a bojovat za společnou věc? Jace si uvědomuje, jak moc je ochoten kvůli Clary riskovat. Podaří se Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi a zachránit Skleněné Město?

• • •

Zatímco se odhodlaná Clary snaží najít způsob, jak probudit svou matku z kómatu, její otec Valentýn buduje armádu démonů, s jejíž pomocí plánuje ovládnout svět. Clary se pro záchranu své matky rozhodne vypravit se do Alicante, hlavního města Idrisu, zemi lovců stínů. Jenže Jace z toho není vůbec nadšený a všemožnými způsoby se snaží sestře zabránit, aby se do Idrisu vypravila. Clary ho ignoruje, vytvoří si vlastní portál a podniká cestu do Alicante spolu s blízkým přítelem Lukem. Mezitím Simon vyráží do Institutu informovat Jace, jenže na ně zaútočí démon a oni jsou s Lightwoodovými nuceni okamžitě se přemístit i se Simonem.
Obyvatelům Alicante je Simon se svými schopnostmi krajně podezřelý, a proto se lovci stínů rozhodnout poslat ho zpátky. Ovšem Valentýn má své nohsledy všude a právě oni Simona v Alicante uvězní. Clary zatím nachází útočiště u Lukovy sestry a seznamuje se Sebastiánem, bratrancem Lightwoodových. Společně s ním se snaží najít čaroděje, jenž má údajně lék pro její matku. Avšak to není jediný problém, který ji trápí; Valentýn, který hrozí, že pokud se mu všichni lovci stínů nepodvolí, zabije je, a také Jace, který se jí stále více vzdaluje...

~
Čtení této knihy jsem si opravdu náležitě užívala a přispěl tomu i fakt, že je to možná poslední kniha od této autorky, kterou jsem v češtině přečetla. Nicméně kniha byla naprosto skvělá. Byla jsem opravdu zvědavá, jak si autorka poradí se složitými osudy hlavních hrdinů, a mohu říct, že nezklamala. Snad ještě nikdy jsem tolik žádné dvojici nefandila, jako právě Clary s Jacem. Autorka jejich vztah popsala tak krásně, realisticky, bolestně a zároveň citlivě. Jednoduše jsem si neskutečně zamilovala Cassandřin styl.  Totiž kromě skvěle popsaných něžných chvilek tam jsou i úžasné hlášky plné sarkastického humoru, který zbožňuji.

Jen mě mrzí společně s těmi, kteří také objevili kouzlo této série, že se zatím u nás neplánuje vydání dalších dílů. Z původní trilogie se autorka rozhodla udělat hexalogii, a já bych si další díly nesmírně ráda vychutnala v češtině.

Nevím, co víc bych dodala, snad jen to, že se tato série nesmazatelně zapsala do žebříčku mých nejoblíbenějších knih, protože nad jejím příběhem jsem dumala ještě několik dní po dočtení. Takto poznám knihu s opravdu dobrým příběhem.

Mockrát děkuji nakladatelství Mladá fronta za poskytnutí recenzního výtisku.