Máš proč věřit - Jessica Inclán (recenze)

Žánr: fantasy, romány
Série: Believe trilogy
Díl: druhý
Originální název: Reason To Believe
Nakladatelství: Metafora

Croyants des Trois, tajemní ochráni, podruhé v boji za dobro a lásku. Sariel, Rufus a Felix, tři bratři nadaní magickou mocí, nad nimiž dokáže zvítězit jen nejmocnější kouzlo na světě - láska.
Fabia Fairová je čarodějka. Když ale na vymrzlé ulici najde bezmocného mladého muže postiženého naprostou ztrátou paměti, nedokáže si s tím poradit ani ona. K jejímu úžasu se však později ukáže, že i on patří ke Croyantům, lidem nadaným magickou mocí. A nejen to. Za útokem na něho stojí jejich společní nepřátelé. Když pak unesou Fabiina bratra, nemilosrdný boj mágů začíná. Začíná však i něco jiného - láska. Mezi krásnou čarodějkou a zachráněným mágem Rufusem zahoří plamen vášně. Co si ale počít, když je zlá kouzla uvrhnou do dvou přízračně spojených, a přesto beznadějně oddělených světů?
• • •

Stejně jako v předchozí knize Jessici Inclán (Když uvěříš), sledujeme osudy dvou lidí, kteří se do sebe zamilují za velmi zvláštních okolností. Recenze je bez spoilerů!
~
Hlavními protagonisty příběhu jsou mladá Fabie, čarodějka, anebo chcete-li Croyantka, pracující na moyenské klinice. Ze svého zaměstnání je Fabia zvyklá pomáhat lidem, a když jednou na ulici najde zhrouceného muže, který je na tom dost špatně jak fyzicky, tak psychicky, neváhá a vezme ho k sobě domů. Během těch pár dní, které u ní muž tráví se s ním snaží komunikovat a pečovat o něj, ale neznámý muž je v jakémsi transu a Fabia si neví rady. Po nějakém čase konečně začíná komunikovat a vybavuje si útržky z minulosti. Vzpomene si, že se jmenuje Rufus a že není jen Moyen ze světa obyčejných lidí, nýbrž Croyant stejně jako Fabia. Společně se tedy snaží vymyslet plán, jak osvobodit Fabiina uneseného bratra z moci zlé čarodějky Kallisto, jež před nedávnem velmi ublížila jednomu z Rufusových bratrů a na něj samotného seslala ono kouzlo, které ho přivedlo do stavu, v jakém jej Fabia nalezla.

Během bitvy s Kallisto se Rufus a Fabia ocitají na neznámém ostrově, na který je poslala Kallisto. Jsou odsouzeni žít osmamělý život, neboť vidí jen otisky v písku toho druhého, nic víc. Společně se pomocí vzkazů psaných do písku snaží přijít na způsob, jak se z ostrova dostat a pomoci svým přátelům v boji s Quainem, který se stále drží svého cíle ovládnout jak svět obyčejných lidí, tak i čarodějů...

Tato kniha byla psána ve stejném duchu, jako přechozí. Musím přiznat, že příběh Fabie a Rufuse mi přišel o něco zajímavější než příběh Mirandy a Sariela, kteří byli hlavními postavami prvního dílu. Četlo se mi to opravdu dobře, ale bohužel i v této knize jsem našla pár poněkud nudných pasáží. Postavy ovšem byly opět hezky vykresleny, a přestože příběh je s předchozím propojený, je úplně jiný, což se mi líbilo a bavilo mě to.  Knihu bych nehodnotila jako něco, co by vám vyrazilo dech, rozhodně je to ale příjemný čtenářšký zážitek. Zkrátka, je to kniha, jejímž přečtením rozhodně neprohloupíte.

Tímto velice děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí RC výtisku.
Knihu si můžete objednat na této stránce.