neděle 27. listopadu 2011

Vánoční řetězovka (1. část)

Dneškem začíná spousta vánočních projektů a jedním z nich je i vánoční řetězovka, kterou vymyslela Sue ze Secret World Of Deep Soul. Pro více informací klikněte sem.

1. Co máš na Vánocích nejraději?
Mám hrozně ráda vánoční atmosféru - pečení perníčků a cukroví, zdobení stromečku, ráda se koukám na výzdoby ve výlohách a po městě. Taky je moc fajn jen tak postávat na náměstí u stánku s punčem a povídat si s přáteli.  A samozřejmě musím zmínit Štědrý den, protože ten je vždy kouzelný. :)

2. Jaké zvyky máš v rodině?
Pamatuji si, že když jsem byla menší, byla u nás taková tradice, že před večeří jsme vždy překrojili napůl jablko (uvnitř se pokaždé skrývala taková krásná hvězdička), anebo jsme pouštěli ve vaně ořechové lodičky. Pro ty, kteří nevědí o co jde - do půlek vlašských ořechů se nakape vosk a potom se na něj připevní svíčka. Takovou lodičku má každý člen rodiny a podle toho, kam lodička pluje, se říká, co nás čeká v nadcházejícím roce. Tyto tradice už ale nějak neudržujeme, ani nevím proč. Vím ale, že jako dítě jsem to milovala, bylo to tak kouzelné...
Jinak ale samozřejmě každoročně posloucháme koledy, pečeme perníčky, na Štědrovečerní večeři máme bramborový salát a řízek nebo rybu, po jídle se odebereme do pokoje a čekáme až zazvoní Ježíšek, potom si za doprovodu koled rozbalujeme dárky a večer se všichni společně díváme na pohádky.

3. Do kdy jsi veřila na Ježíška?
To je těžká otázka. Pravda je, že si to vlastně vůbec nepamatuji. Řekla bych, že to mohlo být tak do 3. třídy. :)

4. Jaké dárky máš nejraději?
Musím říct, že mě potěší každý dárek... některý třeba míň a jiný zase trochu víc, ale každý je darovaný od srdce a to je pro mně hodně důležité. Ale když už jsme u těch nejoblíbenější dárků, tak jsou to samozřejmě ty knižní. Nepamatuji si, že by mě od doby, co jsem začala číst, nějaký dárek potěšil víc jak kniha. Takové dárky jsou pro mně zkrátka vánoční poklady.

5. Jaký je tvůj nejoblíbenější dárek z dětství?
Snad všechny. :D Pamatuji si, že jsem hrozně ráda dostávala nejrůznější panenky a oblečení na ně, ale úplně nejvíc mě vždy potěšilo, když jsem dostala přesně ten dárek, který jsem si tolik přála. Teď mě zrovna napadla panenka chou chou, ze které jsem byla opravdu maximálně nadšená.

 
Tak, první část vánoční řetězovky jsem poctivě splnila a na další se můžete těšit opět příští neděli. Pro vánoční náladu vám sem dávám krásný christmas song od Celine Dion. Užívejte si toto krásné roční období a nezapomínejte se někdy i usmívat. :))

2 komentáře:

  1. ako vidím kolko krajov tolko zvykov :) je zaujímavé čítať o všetkých zvykoch a podobne :) to som asi jediná čo som na ježiška neverila, shame on me :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jo knižní dárky jsou nejlepší, hlavně nejsou měkký :D :) jinak miluji na Vánocích tu atmosféru, sníh, zima, vůně uhlí a dřeva, cukroví a mnoho a mnoho. Dárky jsou až taková tečka, která pro mě není zase tak důležitá, ale vždy je zvláštní, když to skončí, zůstane ve mě něco takového prázdného. Jinak miluji Vánoční pohádky a i když je mi už skoro patnáct (za pár dní) tak stejně pořád miluji pohádky a jsem připravena na vánoční nálož. :D

    OdpovědětVymazat