čtvrtek 20. září 2012

Knižní zpověď: Knihkupectví a knihovna

Před nějakou dobu se na knižních blozích objevil řetězák, tedy osmidílná knižní zpověď. Zaujalo mě to, protože ráda vyplňuji různé dotazníky, takže jsem se také rozhodla zapojit. Autorkou je Fanta.

1. Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?
Jak kdy. Třeba když si nejsem úplně jistá, jestli si mi bude líbit, tak si ji raději půjčím. Ale jinak si knihy samozřejmě raději kupuji.

2. Jak často kupuješ knihy?
Když mě nějaká opravdu zaujme, tak si ji prostě koupím. Jelikož nejsem multimilinonář, tak nemůžu mít všechny knihy, které bych chtěla, ale alespoň jednu knihu za měsíc si většinou koupím, ale ne vždy. To záleží na tom, kolik mám peněz...

3. Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
Samozřejmě. Celá rodina ví, že knížkou se mi nejvíce zavděčí. :)

4. Kde je kupuješ?
V knihkupectví a přes internet. Ještě nikdy jsem si ale nepořídila knihu z bazaru a rozhodně bych to chtěla zkusit, protože někdy tam jsou i úplně nové knihy za opravdu směšné ceny.

5. Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát?
Za jednu knihu? To nevím... záleží na tom, jaká kniha by to byla. Je pravda, že nad 400,- už je hodně drahá, ale třeba dát 600,- za Hru o trůny (všechny vydané díly by dohromady stály něco přes 3000,-) by mi vůbec problém nedělalo. Je to sice hodně, ale takové knihy za to prostě stojí.

6. Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
Řídím se hlavně dopuručením ostatních a také tím, jak moc mě daná knížka zaujme. Teď už si knihy vybírám pečlivěji než dřív.

7. Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?
No, jak už jsem psala výše, asi největší vliv na mě mají ty názory a recenze ostatních bloggerů.

8. Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
To už jsem zodpověděla ve dvou předchozích bodech, ale tak znovu... dám spíše na ostatní, ale kniha musí zaujmout samozřejmě i mně samotnou.

9. Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?
Schovávám je. Nikdy bych je nevyhodila, zvlášť knihy z dětství.

10. Půjčuješ si knihy od známých?
 Bohužel jen zřídkakdy, protože většina mých známých nejsou takoví blázni do knih jako já. 

11. Jak často chodíš do knihovny?
Momentálně docela často. Dřív jsem tam nebyla i několik let, protože jsem si knihy jen kupovala, ale teď tam chodím vlastně každý měsíc...

12. Jsi tam "známá firma"?
To bych o sobě asi netvrdila, ale třeba paní knihovnice z dětského/young adult oddělení mě zná od první třídy. :))

13. Co si tak převážně půjčuješ?
Většinou young adult a teď jsem si začala půjčovat knihy od Kinga, které si chci přečíst už strašně dlouho. Jen mě celkem mrzí, že výběr novějších a známých fantasy je tam opravdu bídný.

14. Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?
Opatrně, jak jinak? Nikdy bych žádnou knihu úmyslně neponičila, ani tu z knihovny!

15. Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?
 Párkrát jsem platila, ale to už je dávno. Většinou je vracím včas, obvykle na poslední chvíli.

16. Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?
Mamka tam byla naposledy před několika lety, když si půjčovala poslední díl Pána prstenů, protože se jí nechtělo čekat na film a prostě chtěla vědět, jak to dopadne. A mí vrstevníci... vím o dvou kamarádkách, to je všechno.

17. Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu?
 Proč ne. Šla bych kamkoliv, kde jsou knihy...

18. Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
 Hm... nejspíš ne.

19. Jsi ochotná někomu půjčit knížku?
Ano, ale pouze některým lidem. V žádném případě bych nepůjčila knihu někomu, koho vůbec neznám. Knihy půjčuji výhradně lidem, o kterých vím, že mi je v pořádku vrátí!

20. Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?
 Nevzpomínám si. Jak jsem psala, půjčím je jen dobrým známým.

Žádné komentáře:

Okomentovat