čtvrtek 9. srpna 2012

PF: Hunger games

Český název: Hunger games: Aréna smrti
Originální název: The Hunger Games
Žánr: Sci-fi/Dobrodružný/Akčí/Thriller
Režie: Gary Rose
Hudba: James Newton Howard, T-Bone Burnett
Hrají: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Elizabeth Banks, Willow Shields, Woody Harrelson, Amandla Stenberg, Alexander Ludwig,...
Hodnocení na ČSFD: 69%
Obash: V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

* * *

Co si o filmu myslím: Sice se pořád opakuju, vím to, ale tak znovu - Hunger games patří mezi mé oblíbené série a na film jsem se strašně moc těšila. Zpočátku jsem se trochu bála ohledně castingu, protože Katniss jsem si představovala úplně jinak, ale nakonec jsem byla z výkonu Jennifer Lawrence překvapená. Proti Joshově verzi Peety nic nemám a Liam Hemsworth coby Hurikán mi taky nedělal problém. To, co mi však vadilo snad úplně nejvíc byl chaotický pohyb kamery (třeba scéna u Rohu hojnosti), nebo noční záběry, při kterých vážně nešlo skoro nic vidět. Takové scény mě přivádí k šílenství.

Co se tvůrcům ale naopak opravdu povedlo, je výrazný rozdíl mezi chudobou 12. kraje a rozmazlenými obyvateli Kapitolu. V mých představách je Kapitol trochu méně směšný, ale opravdu jen trošku. Také bych chtěla pochválit systém, jímž tvůrci her řídili arénu. To bylo též úplně mimo mou představu, ale snad ještě lepší. Mám k filmu samozřejmě i pár drobných výtek, třeba to, jaktože Katniss našla vodu tak rychle, když v knize skoro umřela žízní? Ale to největší zklamání jsem zažila u scény s Routou, která mi bohužel nepřišla dostatečně emocionální na to, abych uronila alespoň jednu slzu. V tomto ohledu je kniha mnohem citlivější než film.

Nedokážu odhadnout, jak film působí na nečtenáře knihy. Myslím, že by to měl každý bez problémů pochopit, ale znalci knižní předlohy si film rozhodně užijí víc. Hodně oceňuji, že se tvůrci snažili držet knihy co nejvíce to bylo možné. Opravdu nemám ráda, když se film dá úplně jiným směrem než kniha, protože to většinou nedopadne dobře.

Celkově mám z filmu se čtyř měsíčním odstupem času takové smíšené pocity. Na jednu stranu se mi líbil, hlavně herci byli skvělí (Haymitch, Cetkie,...) ale zase nadruhou stranu mám pocit, že do toho nedali úplně všechno. Prostě mě mrzí, že se film nevyrovnal hloubce knihy, i když vím, že není jednoduché přenést všechny emoce na plátno. Doufám jen, že druhý díl bude o něco lepší, dramatičtější a že v něm bude méně rozmazaných záběrů.

Moje hodnocení: 75%

                                 Trailers:
 

zdroj: ČSFD.cz

2 komentáře:

  1. Už dlho sa chystám i film pozrieť, ale zatiaľ som videla len začiatok a vôbec ma nezaujal.

    OdpovědětVymazat
  2. Simone: A četla jsi knihu? No, jak jsem psala - podle mně si film rozhodně užijí více ti, kteří četli knižní předlohu.

    OdpovědětVymazat