čtvrtek 30. srpna 2012

PF: Troja

Český název: Troja
Originální název: Troy
Premiéra: 2004
Žánr: Akční/Dobrodružný/Válečný
Režie: Wolfgang Petersen
Hudba: James Horner
Hrají: Brad Pitt, Eric Bana, Orlando Bloom, Diane Kruger, Brian Cox, Sean Bean, Garrett Hedlund, Peter O'Toole, Rose Byrne,...
Hodnocení na ČSFD: 70%
Obash:  Roku 1193 před Kristem unesl Trojský princ Paris (Orlando Bloom) ženu Spartského krále Menelaose, krásnou Helenu (Diane Kruger). Králův hněv vyústil v desetiletou válku mezi nejsilnějším z řeckých měst a Trojany. Střetli se v ní největší antičtí hrdinové Sparty v čele s Achilesem (Brad Pitt) a Troji, vedení Hectorem (Eric Bana), nejstarším synem krále Priama. Její vyústění patří k největším příběhům všech dob.

 * * * 

Troju jsem poprvé viděla už před hodně dlouhou dobou a musím říct, že se mi film opravdu líbil. Já mám strašně ráda řeckou mytologii a vůbec historii Řecka. Trojská válka a Alexander Veliký (Makedonský) patří k mým oblíbeným tématům. Ale zpět k Troji... myslím, že každý alespoň ví něco málo o příčině trójské války a jejích následcích. Existuje mnoho různých názorů na to, jak nebo spíše proč válka vznikla, ale o pravé příčině se dnes už můžeme jen dohadovat. Někteří historici tvrdí, že se válka vedla jen kvůli cennému zboží, protože Troja byla v té době velmi bohatým městem. Nejznámější verze je však únos Heleny - údajně nejkrásnější spartské ženy a manželky krále Meneláa. Mladý trojský princ Paris se na mírovém jednání se Sparťany zamiluje do krásné Heleny, kterou potom unese, čímž velice rozhněvá krále Meneláa. Únos Heleny byl ale jen záminkou k rozpoutání války, protože Meneláův bratr Agamemnon touží už dlouho po ovládnutí Troje. A pak je tu také Achilles bojující na straně Sparty, avšak z příkazů krále si nedělá těžkou hlavu a žije si po svém.

Podle mně je Troja opravdu povedeným filmem a to nejen díky hvězdnému obsazení, ale také díky efektům a kulisám. Tak jako je Troja vyobrazena ve filmu mohla kdysi vypadat, takže kulisy a prostředí v němž se natáčelo se mi velmi líbilo.

Mou nejoblíbenější postavou je trojský princ Hector, straší bratr Parida a vůdce trojských mužů. Je čestný a pro svou rodinu a lid udělá cokoli. Prostě pravý hrdina.

Ti, kteří mají rádi dějiny Řecka včetně trojské války, by se na tento film rozhodně měli podívat. Možná není úplně nejdokonalejší, ale kritiku nechám na jiných. Já jsem si film užila, s každým dalším shlédnutím jsem v něm objevila něco nového a vždy se na něj ráda podívám znovu. Veřte mi, že stojí za pozornost.

Moje hodnocení: 80%

1 komentář:

  1. Pro tenhle film mám slabost, stejně tak pro Hectora, který byl skvělou postavou.

    OdpovědětVymazat