pátek 2. prosince 2011

Fantastické Vánoce (#1): Fantasy světy

 Projekt, který vymyslela Ettelëa Dragons. Cílem je každou adventní neděli publikovat článek na zadané téma. Více informací naleznete tady.

První článek je na téma... Fantasy světy.

Moje oblíbené fantasy světy

Středozem
Jedna z mých nejoblíbenějších fantasy zemí vůbec. Tolkien vytvořil něco úžasného, nového a díky tomu se stal vzorem pro mnoho dalších fantasy spisovatelů. Středozem a vůbec celý příběh, který je s ní spojený si zamilovaly miliony lidí po celém světě, včetně mně. Bude to nejspíš tím, že jeho svět je naprosto dokonale promyšlený a díky opravdu bohaté historii, jež se ke Středozemi váže (viz. Silmarillion), působí hodně reálně. Zkrátka, celou tuto zemi jsem si neskutečně zamilovala a stále nepřestávám obdivovat to, jak Tolkien mohl sám něco takového vymyslet.


Bradavice
Další naprosto geniální svět. S Harrym jsem vyrůstala, takže je samozřejmé, že kouzelnický svět tu nesmí chybět. Myslím, že Bradavice netřeba představovat, každý je jistě zná... Svět kouzelníků, který Rowlingová vytvořila, mě vždycky fascinoval. Už od chvíle, kdy jsem o Harrym slyšela poprvé jsem si příběh naprosto zamilovala a stejně tak místo, v němž se odehrává. A přiznejte si, kdo by netoužil projít si hrad, podívat se do učebny lektvarů, zahrát si famfrpál, jíst ve Velké síni,  nakouknout do Hagridova srubu, nebo se proletět na Klofanovi?


Panem
Suzanne Collins mě dostala, opravdu. Miluji příběh Hunger Games a prostředí, do něhož jej spisovatelka zasadila je jedno z nejdrsnějších a nejkrutějších, o jakém jsem kdy v knihách četla. Panem se skládá z dvanácti krajů, z nichž většina je na tom velmi bídně. Všem těmto krajům vládne a přikazuje hlavní město Kapitol, jehož obyvatelé jsou naopak velice bohatí, mají potřebné léky a nejrůznější moderní výrobky.

Panem je opravdu výborně promyšlená země a jsem já velmi zvědavá, jak ji pojmou v chystaném filmovém zpracování.


Pandora
Ano, možná někteří poznali, že se jedná o planetu Pandoru z Avatara. Sice to není svět, který by byl vytvořen na základě knižní předlohy, ale myslím, že to vůbec nevadí a do mé topky nejlepších fantasy světů rozhodně patří. Když jsem byla před dvěma roky na Avatarovi poprvé v kině, Pandora mě naprosto okouzlila. Vznášející se pohoří? Naprosto geniální a to nemluvím o všech těch obyvatelích této planety. Navíc vidět to na velkém plátně je úžasný zážitek... A kdo ještě Avatara neviděl, tak mohu jen doporučit! Stojí to za to!


Co musí mít dobrý fantasy svět?
Tak podle mě by dobrému fantasy světu neměla chybět krásná a pečlivě popsaná krajina, ale hlavně by se měla lišit od normálního světa. Například mít nějaké hlavní místo, které bude pro ten určitý svět specifické. Samozřejmě v něm nemohou chybět ani nadpřirozené bytosti... Jeden z mnoha důvodů, proč tak miluji fantasy, je, že při vymýšlení a tvoření svých vlastních světů nejste v podstatě ničím omezeni. Navíc, knihy, které se odehrávají v nějakém fantastickém světě jsou pro mě něčím úžasným, protože díky nim mám možnost na chvíli přestat myslet na realitu a zcela se do onoho světa ponořit. Díky jim za to! :)

***

Žádné komentáře:

Okomentovat