sobota 31. prosince 2011

My TOP 10 books of 2011!

Na některých blozích jsem postřehla žebříček nejlepších knih přečtených v roce 2011. Napadlo mě, že bych taky sestavila takový seznam 10 největších knižních překvapení. Jdeme na to...

1. místo
Hunger Games, Aréna smrti /Suzanne Collins/ 
Myslím, že to pro mnohé ani není překvapením. V tomto roce jsem objevila spoustu skvělých knih, ale série Hunger Games jednoznačně patří k těm nejlepším. Zkrátka pro tuto knihu mám nespočet všemožných superlativů a s klidem můžu prohlásit, že Aréna smrti a vůbec celá trilogie mi poskytla nejlepší čtenářský zážitek za celý rok.

2. místo
Nástroje smrti, Město z kostí /Cassandra Clare/
Omlouvám se, ale nemám to srdce dát sem tu s prominutím ohavnost v podobě české obálky. Každopádně obsah knihy jsem si naprosto zamilovala. Způsob, jakým Cassandra píše si prostě nejde nezamilovat... hltala jsem očima každou kapitolu a nedočkavě otáčela stránky se strachem a zároveň nedočkavostí, co bude dál. Navíc, Jace je jedna z nejlepších mužských postav vůbec. To mi nikdo nevymluví. ♥

3. místo
Výjimečná /Kristin Cashore/
Opravdu dlouho, hodně dlouho jsem přemýšlela, zda si Výjimečnou pořídit nebo ne. Nakonec zvědavost zvítězila a za pár dní jsem ji měla doma. Musím přiznat, že začátek mě moc nepřesvědčil, ale dala jsem tomu šanci a potom už jsem se od toho nemohla odtrhnout. Hlavní postavy jsou velmi sympatické a po dějové stránce příběh taky nevázne. Vůbec bych neřekla, že je to autorčin debut... ano, až tak je kniha skvělá. 


4. místo
Vampýrská akademie /Richelle Mead/
I já jsem podlehla VA. Ale že mi to trvalo! Tuto sérii jsem znala už déle, narazila jsem na ni krátce po tom, co jsem dočetla Stmívání, což bylo asi před dvěma lety. Doteď si pamatuji, jak jsem ji v knihkupectví vzala do ruky, přečetla si upoutávku na zadní straně a s odporem ji odložila. 
Když jsem si před půlrokem založila vlastní blog, pomalu jsem zjišťovala, že VA je mezi většinou blogerů poměrně oblíbená a dosti cvhálená. Takže jsem to pochopitelně musela zkusit a světe div se, líbilo se mi to!

5. místo
Odstíny Života /Lusy Adams/
Debutové dílko české autorky, Lucky Adamové! Hoodně jsem se těšila a měla jsem ohromnou radost z toho, že jsem nebyla ani trochu zklamaná. Spíš velice příjemně překvapená. Alex je dokonalá postava a o ostatních mužských charakterech se ani nemusím zmiňovat. Víc k tomu myslím nemám co dodat. Snad jen, Luci... máš můj obdiv! :)

6. místo
Zavržený /Becca Fitzpatrik/ 
Další kniha, které jsem se delší dobu vyhýbala. Vlastně je to hodně podobné, jako s VA. Po přečtení jsem nemohla uvěřit, že se mi to opravdu líbilo a že jsem tomu nedala šanci dřív. S Norou jsem si sice moc do noty nepadla, ale Patch to všechno dokonale vyvažuje. 


7. místo
Jestli zůstanu /Gayle Forman/ 
Neuvěřitelně silný, emotivní příběh mladé violoncellistky a jejím nejtěžším rozhodnutím v životě... Jediná realistická kniha z top desítky. Žádní upíři, vlkodlaci ani magie. Jen realita. Prostě skvělá kniha s úžasným příběhem! Neváhala bych to všem doporučit!


8. místo
Smečka /Andrea Cremer/ 
Kniha, která mě docela příjemně překvapila, i když už od prvních pár stran mi bylo jasné, že Calla se do seznamu mých nejoblíbenějších ženských postav nazařadí, a nemluvě o jedné nejmenované mužské bytosti, kterou téměř nemůžu vystát. Ale přiznávám, že kniha se četla opravdu dobře a příběh se mi taky líbil. Já totiž miluji vlky.
 
9. místo
Erebos /Ursula Poznanski/
Na Erebos jsem byla hodně zvědavá a netrpělivě čekala, kdy už konečně výjde. Kniha mě zaujala hlavně díky námětu, protože mi přišel dost originální a taky zčásti díky obálce, která je ve skutečnosti ještě hezčí a zajímavější. Celkově se mi příběh líbil. Nejlepší na Erebosu je to, že vás prostě chytne a nepustí, dokud nedočtete poslední stránku. Napínavé, originální, čtivé... přesně tato slova knihu dokonale vystihují.

10. místo
Inkarceron /Catherine Fisher/
Tak toto byl příběh plný napětí a očekávání. Sice mi chvíli trvalo, než jsem se do knihy pořádně začetla a pochopila význam některých slov, ale jakmile jsem se s tím vypořádala, nemohla jsem se odtrhnout. Zkrátka, skvělé!
P.S.: Jedna z nejoriginálnějších knih, jakou jsem kdy četla.

5 komentářů:

  1. Z tvého seznamu jsem četla polovinu. Některé knížky byli dobré, některé ještě lepší a některé podle mě nestály za nic, jako třeba Smečka. I když mám ráda vlkodlaky, tak se prostě přes Callu a Shaye nemůžu přenést ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm.. tolik úžasný knih, kterým jsme podlehla i já!
    VA, Zavržený, Smečka a Inkarceron - četla jsem. :)
    A při nejbližším objednávání knih na seznamu skončí doufám i Hunger games - všechny díly. :) Ale to podle toho, kolik si jich bude objednávat mamka. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Das: Hunger Games si určitě přečti, je to opravdu úžasný zážitek, zvlášť, když to čteš poprvé. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hunger games jsem si dneska koupila v obchodě. Všechny 3 knihy. Jsou teda docela dost drahé, ale já si řekla, že když to všichni tak chválí, tak to za to nejspíš stojí!!
    Takže se hrozně moc těším, až začnu číst. Ten nápad se mi strašně moc líbí a nemůžu se těch knih dočkat!! :-))

    OdpovědětVymazat
  5. pekne to máš :) a aj blog:) nechcela by si spriateliť?:)

    OdpovědětVymazat