čtvrtek 18. srpna 2011

Knižní řetězovka

I já se zapojuji do skvělé knižní řetězovky, kterou vymyslela Luu, a jejímž cílem je zodpovědět 55 otázek týkající se knih.

1. Oblíbená knížka z dětství?
Měla jsem hodně oblíbených knih. Nejradši jsem měla Povídky o zvířátkách a Špalíček pohádek.

2. Co právě čteš?
Eragona a Když uvěříš od Jessicy Inclán

3. Máš právě teď nějakou rezervaci v knihovně?
Ne, do knihovny už nějakou dobu nechodím.

4. Knižní zlozvyk?
Myslím, že nic zásadního. Někdy si ale nemůžu pomoct a přečtu si pár posledních vět.

5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Nic.

6. Máš čtečku e-kníh?
Ne, a ani po ní netoužím. Mám radši papírové knihy.

7. Preferuješ číst jen jednu a nebo více knih naráz?
Snažím se jednu, to ale neznamená, že jich nemám hromadu rozečtených. :D

8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?
Ne.

9. Nejhorší kniha, kterou si tento rok přečetla?
Dvě zrcadla od Karoliny Limrové. Prostě mě to nebavilo.

10. Oblíbená kniha, kterou si tento rok přečetla?
Těch bylo víc, ale k těm nejlepším patří série Hunger Games, Nástroje smrti, Vampýrská akademie a mile mě překvapily Odstíny života od Lucky Adamové.

11. Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?
Moc často ne, protože vím, že jinačí žánry, než které čtu mě moc neberou.

12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát?
Ano. Harryho Pottera mám přečteného několikrát.

13. Dokážeš číst v autobuse?
Autobusem jezdím opravdu zřídka a když už, tak ne s knihou. Ale problém bych s tím zřejmě neměla.

14. Oblíbené místo na čtení?
Ráda čtu v posteli, na terase a úplně nejlíp se čte na chatě u zahradního jezírka nebo na houpačce (myslím takovou tu zahradní houpačku).

15. Zásady při půjčování knih?
Knihy půjčuji jen třem lidem, o kterých vím, že mi je vrátí v pořádku.

16. Děláš knihám oslí uši?
Nee!!

17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
Ne, do knih nikdy nepíšu!

18. A do učebnic?
Taky ne.

19. V kterém jazyce čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš?
Nejradši čtu v rodném jazyce, protože tak si knihu alespoň pořádně vychutnám, ale zvládám i angličtinu, když není příliš náročná.

20. Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?
Tak zaprvé mě musí bavit. To ostatní už je pak vedlejší.

21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Viz. odpověď na otázku č. 20. :))

22. Oblíbený žánr?
Nejčastěji čtu YA a fantasy, ale v podstatě přečtu každou dobrou knihu, bez ohledu na žánr.

23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěla by si víc)?
Horory. Já už bych se do toho Kinga měla vážně pustit.

24. Nejinspirativnější kniha, kterou si tento rok četla?
Oj, tak to nevím. :)

25. Oblíbená svačinka ke čtení?
U knih nejím. Zaprvé bych si ani jedno pořádně nevychutnala a zadruhé nesnáším drobky v knize.

26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?
No já myslím, že dost často. Obálka je totiž to první, díky čemu vás kniha zaujme (pokud tedy zrovna nehledáte něco konkrétního). Ale pro mě to není ta zásadní věc.

27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Každý má právo ná svůj vlastní názor a já ho respektuji. Rozhodně se ale nenechám odradit negativní recenzí na knihu, kterou bych si chtěla přečíst, protože nejlepší je udělat si svůj názor.

28. Co psaní negativních recenzí?
Negativní recenze mi nevadí, jak jsem psala u otázky 27. Ale je pravda, že na moc negativních názorů jsem zatím nenarazila.

29. Kdyby si mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?
Němčina.

30. Největší knižní výzva?
Nevím, nepamatuji si.

31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?
Nic mě nenapadá.

32. Oblíbený básník?
Já na básně moc nejsem.

33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ v knihovně?
Když jsem ještě chodila do knihovny, obvykle jsem si půjčovala tak kolem pěti knih. :)

34. Vrátila si už knihu do knihovny, aniž bys ji přečetla?
Ano, několikrát.

35. Oblíbená knižní postava?
Mám spoustu oblíbených postav. Například Lenku Láskorádovou (Harry Potter), Peetu Mellarka (Hunger Games), Sama Křepelku (Pán prstenů),  Patche (Zavržený),... a spoustu dalších.

36. Oblíbený knižní záporák?
Bellatrix Lestrangová.

37. Knihy, které si obvykle beru na prázdniny?
Ty, které se zrovna chystám přečíst.

38. Nejdelší doba, kdy jsi nečetla?
Začala jsem více číst když mi bylo deset. Do té doby jsem toho moc nepřečetla.

39. Kniha, kterou si nedokázala/nemohla dočíst?
Nedočetla jsem spoustu knih, jednou z nich je knížka spíše pro mladší čtenáře - Vlčice a dívka. Rozhodně to ale není tím, že by byly všechny špatné. To já si vždycky rozečetla hodně knih najednou a k některým už jsem se prostě nevrátila.

40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?
Nahlas puštěná televize nebo rádio.

41. Oblíbená filmová adaptace?
Pán prstenů je podle mě nejlepší filmová adaptace knih. To, co štáb dokázal je jednoduše fantastické, zvlášť u tak složitého příběhu. A také filmy o Harry Potterovi jsou naprosto úžasné...

42. Adaptace, která tě totálně zklamala?
Eragon, a ani Stmívání se zrovna moc nepovedlo.

43. Jak často čteš spoilery?
Spoilery moc nečtu. Jen tehdy, když na ně narazím náhodou a nedá mi to.

44. Nejvíc peněz, kolik si na jedenkrát utratila v knihkupectví?
V knihkupectví si knihy kupuji po jedné, takže maximálně kolem 400 stovek.

45. Jak často knihu před přečtením prolistuješ?
Opravdu často.

46. Důvod, kvůli kterému bys knihu vzdala?
Boooring...

47. Máš ráda knihy uspořádané?
Ano.

48. Knihy skladuješ, a nebo je posíláš dál?
Skladuji.

49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?
Myslím že ne.

50. Kniha, která tě rozesmála?
Odstíny života.

51. Kniha, která tě naštvala?
Rozbřesk.

52. Kniha, která tě rozplakala?
Pán prstenů - Návrat krále, Hunger Games, Růže pro Algernon

53. Kniha, od které si neměla žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Smečka od Andrei Cremer.

54. Kniha, od které si očekávala hodně, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Tak to nevím, jestli taková existuje. Nejlepší je nemít od knihy příliš velká očekávání. 

55. Oblíbené čtení na odreagování?
Harry Potter.

1 komentář:

  1. S tím naštváním to máme podobné, Rozbřesk mě taky naštval, ale do řetězovky jsem dala něco jiného :D

    OdpovědětVymazat