Odstíny života - Lusy Adams (recenze)

Autor: Lusy Adams
Žánr: fantasy
Nakladatelství: XYZ
Rok vydání: 2011
Počet stran: 360

Anotace:
Alexandrina Avitalová se za života nijak nelišila od vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo nemůže tušit, že smrt se stane začátkem její nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána rodinou a přáteli, se probouzí znovu k „životu". Je uvedena do světa magie a ďábelských stvoření. Alex musí zapomenout na svůj předchozí život, aby mohla zaujmout pozici neohrožené bojovnice se silami temnot. Podle dávného Proroctví je právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem...

Recenze je bez spoilerů!

To, že se jedná o debutující dílo české autorky už určitě všichni vědí, ale stejně to radši připomenu, protože opravdu ne často se stává, že nějaký český autor napíše YA knihu a ještě méně, že dosahuje takových kvalit.
V příběhu se opět vyskytují všechny nadpřirozené bytosti, na které si jen vzpomenete. Od upírů, vlkodlaků, lovců až po démony a bohy. Opravdu jsem se velmi těšila, až si knihu přečtu a hned zezačátku můžu říct, že něco takového jsem nečekala. Ehm, abych to upřesnila; nečekala jsem dílo rovnající se zahraničním knihám, (ne že bych snad Lucku nějak podceňovala, ale opravdu mě OŽ mile překvapily).

Ač se sice jedná o ne zcela originální příběh ze světa fantasy, (ano, přiznávám, že mě to v nejednom ohledu připomínalo Nástroje smrti), beru v potaz žánr. Opakující se prvky z jiných knih si ale dokáži vykompenzovat sarkastickým humorem, kterým je téměř celá kniha protknutá, a který já prostě miluju. Díky tomu si mě kniha již po několika stránkách získala, a musím ještě podotknout, že způsob autorčina vyprávění je taky zážitek.

Hlavní hrdinka Alex je Spasitelka, vyvolená, která bojuje proti mocnostem zla... už od prvních pár stránek je vám jasné, že se jedná o tvrdohlavou, drzou holku, která za každou cenu prosazuje svůj názor a rozhodně není žádná křehotinka. Hrdinky tohoto typu mám ráda. A jak se pěkně umí ohánět slovy. :)

Velkým plusem na této knize je spousta sexy kluků, mezi nimiž nemáte šanci si alespoň jednoho neoblíbit. Například Gabe, lovec, se kterým se Alex setká v upířím doupěti a prakticky ji tak trochu zachrání život. Řeknu vám, v některých chvílích už mě začínal štvát s tím jeho orchanitelským a starostlivým postojem, ale takový hrdinové do knížek prostě patří. Gabe nabídne Alex pobyt v domě, v němž žije se svými přáteli, třemi lovci, čarodějkou a vlkodlakem. Ale ne všechni mají s Alex takové vztahy, jaké by si sama přála...

Myslím, že už se na víc asi nezmůžu. Fakt mi to recenzování nějak nejde. Každopádně jsem chtěla říct, že se mi kniha velmi líbila, Lucka má můj velikánský obdiv, a doufám, že se dočkáme vydání dašlího dílu! Takže kdo si stále ještě nejste jistí koupi, nečekejte a učiňte tak. Rozhodně nebudete zklamaní.

Hodnocení: 5/5