Dvě zrcadla - Karolina Limrová (recenze)

Autor: Karolina Limrová
Žánr: fantasy, román
Nakladatelství: Host
Počet stran: 280

Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve.
Joshua spatří Katinu tvář poprvé v prastarém zrcadle, které objeví na půdě chátrajícího sídla. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho duši se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu to nestačí? Co když víc než po lidské krvi začne toužit po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít něco víc než její úsměv?

• • •

Tato kniha byla zvláštní. Musím říct, že ne zrovna knihy tohoto typu bych řadila mezi své oblíbené, ale přesto na ní bylo něco zajímavého. Příběh začíná tím, jak se mladá Kate seznámí se záhadným mužem skrze staré zrcadlo. Nemůžou spolu sice komunikovat a vždy se vzájemně vidí jen na pár vteřin, ale stačí jim jeden pohled a je jim jasné, že se do sebe zamilovali. Když se Kate delší dobu v zrcadle neukáže, Joshua dostane strach a rozohdne se ji najít. Podaří se mu to a společně s Kate prožívá nejkrásnější chvíle svého dosavadního života. Aby to ale nebylo tak jednoduché, do příběhu zasahuje i Danny, Katein nejlepší kamarád, který jí nedávno řekl, že je do ni zamilovaný, ale ona jeho lásku bohužel neopětuje. K jejímu velkému překvapení zjistí, že je lovec upírů a že vztah mezi ní a Joshem, nenechá jen tak, neboť ví, jaké riziko Kate podstupuje, když je s ním sama. A v každé knize nesmí chybět ani záporná postava, která se snaží za každou cenu zničit vše, co je ústřední dvojici drahé. V tomto případě ji představuje pomstychtivá upírská expřítelkyně Joshe - Sandra. V den svatby Katiiny matky je Kate unesena Sandřiným přítelem Robertem, který se ji chystá zabít. Když ale Kate s matkou nedorazí na svatbu včas, Joshuovi je to podezřelé a jde ji hledat...
Všechno dobře dopadne, a Joshua nakonec požádá Kate o ruku, která nadšeně souhlasí. A žili šťastně až do smrti...

Příběh je vyprávěn ze tří, vlastně čtyř, pohledů. V převážné většině knihy se střídá vyprávění Kate a Joshe, ale mezitím odhalujeme i Joshuovu minulost z pohledu vypravěče, a úplně nakonci je epilog psaný z pohledu Dannyho. Někdo tento způsob vyprávění nemá rád, někomu vyhovuje. Já mám k němu neutrální postoj, nezamilovala jsem si jej, ale ani mi nevadil.

K celkovému dojmu z knihy musím říct, že to bylo strašlivě přeslazené. Nemám nic proti románům, já zbožňuju příběhy, v nichž dominuje láska, ale tohle mi přišlo už trochu moc. Nebýt tam té špetky akce, která se na konci objevila, bylo by to takové... nevím. Pocity mám dosti smíšené. Snad ještě žádná kniha mi tolik nepřipomněla Stmívání (a pokud říkáte, že Zavržený má s Twilight něco společného, radši si přečtěte tuto knihu a rychle vás to přejde :D).
Neříkám, že to byl vyloženě špatný příběh, někdo má hold takové rád, ale mě ničím neoslovil. Na mě až moc mluvení, málo akce a žádný humor. Nadruhou stranu je kniha velmi čtivá díky autorčině slovní zásobě, a konkrétně u této knihy jsem ocenila i to, že je celá napsaná spisovnou češtinou.

Hodnocení: 2/5

Tímto bych ještě jednou chtěla poděkovat nakladatelství Host za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.