úterý 9. srpna 2011

Crescendo - Becca Fitzpatrick (recenze)

Autor: Becca Fitzpatrick
Žánr: fantasy, román
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2011
Počet stran: 416

Anotace:
Nořin život má stále daleko k dokonalosti, ale aspoň získala strážného anděla. Patch je tajemný, nádherný, magneticky přitažlivý, ale navzdory tomu, jakou roli má hrát v Nořině životě, se chová všelijak, jen ne andělsky. Je ještě vyhýbavější než dřív a k tomu se zdá, že tráví stále víc a víc času s Nořinou úhlavní sokyní Marcií Millarovou.
Nebýt Patchova nepochopitelného jednání, Nora by Scotta Parnella, starého rodinného přítele, který se přestěhoval zpátky do města, sotva vzala na vědomí. Jenže Noru ke Scottovi začne cosi přitahovat - navzdory pocitům, které ji varují, že Scott před ní zřejmě skrývá nějaké tajemství.
Noru navíc celou dobu pronásledují obrazy jejího zavražděného otce. Začne se zajímat, zda její původ nemá něco společného s jeho smrtí, a následkem toho jí hrozí stále větší a větší nebezpečí. Nora se zoufale snaží zjistit, co se vlastně v minulosti stalo, ale možná že některé události je lepší nechat spát, protože pravda může zničit vše - a všechny, kterým Nora věří a které má ráda.

• • •

Nevěděla jsem, co mám od knihy čekat, protože jedni Crescendo velmi vychvalovaly, a druzí byli zklamaní. Já se řadím spíš mezi ty druhé, bohužel... V jistém ohledu mě druhý díl Hush, Hush opravdu zklamal. V podstatě se v něm nestalo téměř nic nového. Začátek mě nebavil, druhá polovina už byla o něco lepší, ale pořád mi to přišlo tak nějak o ničem. Občas jsem vůbec nechápala Nořiny myšlenkové pochody, chvílemi se zdálo, že ani neví, co vůbec chce a vzhledem k jejímu věku mě dost zaráželo její chování. 
Příběh měl stejný základ jako předchozí díl, což na náročnějšího čtenáře rozhodně nezapůsobí kladně. I mě štvalo, že si Becca nedala práci s vymyšlením něčeho, co by dokázalo nadchnout a nedočkavě se třást na vydání posledního dílu. 
Celkově se mi příběh nezdál moc promyšlený, naopak byl poměrně nudný a to jen kvůli stále se opakujícím částem (viz. Nořina nerozhodnost, záhadný tvor usilující o její život,...). Hlavní postavy mi nijak nepřirostly k srdci a Veeiina úkolu otravné kamarádky se tentokrát zhostila Nora a to sevšímvšudy. Jediné pozitivum na Crescendu je... Patch.


Lepší než Hush, Hush to pro mě rozhodně nebylo. Opakující se fráze a neustále řešení těch samých věcí mě nudilo. Třetí a rovněž poslední díl si ale určitě přečtu a budu se jen modlit a doufat, že tomu Becca konečně nasadí pořádný spád.

Hodnocení: 3/5 - možná, že by si to zasloužilo jen dva body, ale zas takový odpad to není. Na dlouhé zimní večery a zahnání nudy je to oddechové čtení, které vám sice nic nepřinese, ale aspoň se zaměstnáte rozčilováním se nad hloupostí hlavní hrdinky. :D





3 komentáře:

  1. Právě proto mám ráda tuhle sérii. Není to žádný náročný čtení, který by ti nedalo spát, dokud bys to nedočetla. Je to, jak si psala, na dlouhé zimní večery k hrnku čaje. Vlastně, vždyť i ten třetí díl vyjde v listppadu, kdy už bude chladno. :D aAle vážně, jediný co je na tom opravdu dobré je prostě Patch, i když mě v Crescendu trochu zklamal. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knihu jsem nečetla. Já mám hodně ráda autobiografické knihy. Třeba před nedávnem jsem četla Expres do ráje, kterou napsal schizofrenik. Zrovna teď čtu Jeden den Ivana Denisoviče :).

    OdpovědětVymazat
  3. Je zvláštní, jak má každý jiné názory. Já zas u téhle knihy zastupuji druhý pohled na věc. Prvnímu dílu jsem dala plný počet hvězdiček. Tomuhle o jednu méně... ale i tak, mám Noru moc ráda. Když jsem přemýšlela nad tím, jaké postavě se asi nejvíc povahově podobám a reagovala bych jako ona, tak to byla právě Nora, kdo mi na to seděl. I když teda nevím, jestli bych se s Patchem dokázala rozejít :D

    OdpovědětVymazat